сряда, 27 ноември 2013 г.

Catfish или любовта в нета

Catfish се ражда след като един пич преживява сериозно любовно, виртуално разочарование. В продължение на *не знам колко* години (ама са години!) е бил залъгван от човека "отсреща". Накрая си чукват няква среща и пича отива с братовчед си, който заснема всичко и правят филм. 

След филма, много хора започват да го заливат със съобщения. Хора, които са в същата ситуация. Така Catfish става предаване по MTV, в което се заснемат различните виртуални любови, лъжи, комплекси и прочее. Винаги успяват да срещнат двамата души и в повечето случаи.. в почти всеки случай, единия не е това, за което се е представял. 

Гледам го чат-пат. И винаги като го гледам се чувствам странно. Не знам дали през 2006 го е имало тва предаване. Тогава аз не бях навършила 15 и се запознах с моята виртуална любов. 
В момента не съм сигурна как да я наричам. Ще я наричам просто ТО, защото след толкова години аз продължавам да не знам дали ТО е ТОЙ или е ТЯ. 

То продължи две години и половина. То беше с десет години по-голямо от мен. То беше в България, аз не. То винаги идваше на летището и никога не ми се показваше. Пишеше ми само смс-и "Казах ти да се облечеш, в София е студено". То нямаше камера, нямаше и микрофон. То имаше "проблеми", следяха го, не искаше да ме замесва. Уж. 

Оказа се, че не е то на снимките, че гласът по телефона е бил на приятел. Че името му е друго, че има брат и сестра, а нямаше; че баща му е починал, а го имаше. Оказа се, че има дете. 

Накрая всичко беше противоречиво. Първо истината беше една, после друга. Казваше, че съм си писала с много хора, после, че съм си писала само с него. Имаше хиляди съвпадения с най-добрата си приятелка, която е типична мъжкарана (всичко й е мъжко: облеклото, прическата, маниера, обицата на едното ухо...). Идвала е да ми носи подаръци, от там знам. Сега не знам истинското му име и истинската му дата на раждане, не знам последните снимки негови ли са или не. Не знам нищо и не искам да знам.

Отказах се просто така. Отказах се да знам каква е истината и защо беше всичко тва. Нямах Catfish, спрях да ровя и да се опитвам нещо да намеря. Спрях и да говоря... И все пак, с кой ли щяха да ме срещнат ако бяха ? 

Чувството сега е като чужда история. А не като лично преживяване. 
Радвам се, че въпреки всичко сега съм тук и мога да го разкажа, защото можеше и да ме няма. 
Кой знае...